eefinzuidafrika.reismee.nl

Terug in Zuid-Afrika!

Lieve lezers,

Na 4 maanden in Nederland ben ik weer terug in Zuid-Afrika. Wat is het leuk om hier weer te zijn! Na een lange vlucht kwam ik aan en heb ik die middag meteen allemaal kinderen en medewerkers weer gezien. Echt heel schattig om alle kinderen op je af te zien komen rennen, terwijl ze heel hard 'Aunty Evelinaaaaaaa' roepen! Ze waren duidelijk enthousiast over dat ik teruggekomen ben :) Ook de leraren waren blij om me weer te zien en ik vond het ook echt gezellig om weer bij te praten.

De dag nadat ik aankwam, moest ik meteen aan het werk, omdat dat de laatste werkdag was van iemand hier, dus we hadden 1 dag voor de overdracht. Ik was blij dat dat een vrijdag was, want daardoor kon ik in het weekend gelukkig uitrusten en bijkomen. Die week merkte ik wel dat ik echt nog moe was en ik moest nog inkomen met de werkdagen en mijn werkzaamheden. Ik moest eigenlijk weer gewoon m'n plekje terugvinden. Gelukkig voel ik me deze week een stuk beter en heb ik echt het gevoel dat ik lekker gewerkt heb!

De vorige keer heb ik heel veel gewerkt met een blinde jongen en zijn harde werk heeft resultaat geleverd: hij is aangenomen op een school voor kinderen met een lichamelijke beperking, waar je wel een bepaald niveau moet hebben om binnen te komen. Het laatste half jaar heeft hij heel hard gewerkt, waardoor hij dat niveau heeft gehaald en daarom wilden ze hem nu al hebben, in plaats van volgend schooljaar (wat hier in januari is, niet in september). Dus ik ben nu al een aantal keer met hem op een neer naar Durban gereden om hem te laten wennen aan zijn nieuwe school en hij vindt het fantastisch. Het is alleen wel 2 uur heen en 2 uur terug rijden, dus we kunnen dat niet elke dag blijven doen natuurlijk. Gelukkig is er een hostel van de school en gaat hij daar van maandag t/m vrijdag voortaan verblijven en in het weekend is hij gewoon hier. Deze week slaapt hij er voor het eerst 2 nachtjes en hij had er zo veel zin in, hij kon gewoon niet wachten! Ik ben echt trots op hem, want we hebben er heel hard voor gewerkt.

Ik woon niet zoals de vorige keer in het begin alleen, maar ik woon met 3 Nederlandse meiden in een huis. Het is echt een soort kippenhok hier af en toe, maar ontzettend gezellig! In het weekend doen we boodschappen en dan gaat de auto een stuk moeilijker alle bergen op, haha! We zijn dit weekend ook naar Leopard Rock geweest, een restaurant met een prachtig uitzicht. Als het lukt (internet is heel sloom hier, vooral voor uploaden en downloaden van foto's), zal ik een paar foto's in mijn fotoalbum op deze site plaatsen.

Ik ben er nu twee weken en voel me weer helemaal thuis. De kinderen hebben allemaal een plekje in m'n hart gekregen, dus ik ben super blij dat ik ze weer elke dag kan zien :) Het weer is nog niet heel geweldig (rond de 20 graden, maar het koelt heel snel af), maar de zomer komt er al bijna aan, dus er zitten al hele lekkere dagen tussen. Het regenseizoen is in november/december, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Laatst was de wifi mast al kapot gegaan, doordat het even flink geregend had, dus het zal vast veel internet en elektriciteitsproblemen geven.. Ik houd jullie wel op de hoogte over hoe dat gaat :) Ik kan nu gewoon niet wachten om straks weer lekker te kunnen zwemmen in het zwembad en naar het strand te gaan in de weekenden!

Dit was het voor nu, er komen vast nog veel meer blogs aan!
Liefs, Eveline

Reacties

Reacties

Mama

Wat schrijf je toch gezellig lieverd! Ben blij met je verhaal en met de resultaten die je behaalt! En ook met het enthousiasme waarmee je weer bent binnengehaald.... Ik had niet anders verwacht! Geniet ervan.... Ik mis je wel! Dikke kus

Sanneke

Wat een leuke blog! Volgens mij zit je zo op je plek! Super resultaat van de jongen die jij begeleidde, echt te gek dat hij het onderwijs mag en kan volgen. Blijf genieten! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!