eefinzuidafrika.reismee.nl

Speltherapie, advies geven, nieuwe klas en walvissen spotten!

Het is alweer een hele poos geleden dat ik een blog geplaatst heb, dus hierbij een update hoe het nu met me gaat en wat ik de afgelopen maand meegemaakt heb!

Ten eerste heb ik een andere klas gekregen. Ik stond eerst in een klas met wat oudere kinderen, maar nu ben ik verplaatst naar een klas met jongere kinderen (rond de 8 jaar). Het is een mega drukke klas, maar wel heel leuk! Ik sta ’s ochtends vaak voor het jongste gedeelte van de klas rekenles te geven en na de eerste pauze Engels en Life Skills. Life skills is heel leuk, want dan doen we knutselen over een bepaald thema, drama of gym. Super leuk om met de kinderen te doen! De kinderen zijn ook echt leuk om mee te werken en hartstikke lief. Ik was van de week een dagje ziek en ’s middags stonden ze meteen op de stoep om te checken of ik wel weer beter was en of ze even met me mochten praten, want ze hadden me gemist. Wat een schatjes :)

Verder ben ik voortaan elke woensdag niet meer op de school te vinden, maar in het kantoor. Op die dag is er een psychologie meeting, om te kijken welke casussen spelen in het dorp en wie daar kan helpen. Ik heb van de week een nieuwe casus gehad, van een 19-jarige jongen die zich al sinds hij zich kan herinneren niet kan concentreren. Toen heb ik onderzoek met hem gedaan en een brief geschreven aan de dokter met mijn bevindingen en nu heeft hij medicatie gekregen. Ik stuurde hem vandaag een berichtje om hem te vragen hoe het ging, en hij stuurde dat hij sinds heel lang een keer echt gestudeerd heeft! Ontzettend mooi om te zien hoe opgelucht hij was dat hij niet gewoon dom was, maar dat zijn hersenen gewoon anders werken en dat daar hulp voor is.

Ook ben ik inmiddels begonnen met speltherapie geven! Mijn kamer is ingericht en de eerste kinderen hebben er gespeeld. Zo interessant om te zien hoe kinderen verhalen vertellen en dingen verwerken door middel van het uitspelen van verhalen. Ik moet nog even tot december wachten tot het verzamelde speelgoed uit Nederland aankomt, dan is mijn kamer helemaal compleet! Ik ben echt overweldigd door het aantal mensen dat speelgoed wilde doneren aan mij voor de spelkamer. Speciaal voor de mensen die wat gegeven hebben aan mijn ouders/zusje om mee te nemen naar Zuid-Afrika: Echt ontzettend bedankt! Ik weet zeker dat echt goed gebruikt gaat worden en ik ben zo dankbaar!

Tot slot zijn we vanochtend met alle 6 vrijwilligers de zee opgegaan in een speedboot om walvissen te spotten. Het varen over de oceaan tegen alle golven in was al een beleving op zich. We zijn helemaal doorweekt, maar dat was het waard! Omdat alles dus zo nat werd, konden we helaas geen camera meenemen het water op, maar geloof me: ik heb zeker genoten. We hebben echt veel walvissen gezien. Wat een prachtige, enorme beesten! We zagen onder andere een groep van ongeveer 5 walvissen en we zagen ook nog een moeder met een baby, zo mooi om te zien ? Ook zagen we vliegende vissen. Ik had er nog nooit van gehoord en dacht eerst dat de man die de boot bestuurde een grapje maakte en naar een vogel wees, maar het was echt! Het zijn vissen met vleugels, wat een leuke beesten om te zien! Ik heb echt heel erg genoten, wat is alles toch mooi geschapen!

Tot snel!
Liefs, Eveline

Reacties

Reacties

Lisanne

Zo cooool, luv it!

Tiny

Wauw Eveline, wat een heerlijk enthousiast verhaal!
Veel succes met dit mooie werk!

opa en oma Jellema

Wat ben jij heerlijk enthousiast en lekker bezig voor de tweede keer in Zuid Afrika! Heerlijk om zó je werk met vreugde en blijdschap te mogen doen en dat deze kinderen je inspanning en inzet ook zo waarderen!
Je ziet dus ook allerlei wilde dieren in het echt en met name walvissen en vliegende vissen zijn natuurlijk heel leuk om te zien. Wat jou nog ontbreekt is een camera die tegen water kan !
Hier gebeurt niet veel bijzonders. Gisteren waren we op de begrafenis (een dorpje bij Zwaagwesteinde). De vrouw van een neef van opa is overleden; ze was nog maar 57 jaar. Maar de kerk was helemaal vol en er moesten nog stoelen worden bijgezet!
Vorige week vrijdag een gezellige dag gehad met je moeder, Wies en Sieta. Kekker gewinkeld in Groningen en mijn garderobe weer wat aangevuld! 't Was heel gezellig met elkaar, maar we hadden de hele dag regen!!
Enfin, 's avonds lekker gechineesd en toen moest jou moeder nog naar Amersfoort rijden en Wies Sieta en mij weer naar Leeuwarden brengen en zelf weer terug naar Groningen!
Lieve Eveline we wensen jou nog een hele fijne tijd toe en wachten weer op je volgende verslag!
Groetjes en veel liefs van
opa en oma J.

Ras

Leuk eef!! Heel gaaf om je ervaringen te lezen. Ik ben super trots op je!!:*

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!