eefinzuidafrika.reismee.nl

Het is bijna zover!

Over 11 dagen (9 januari 2018) hoop ik te vertrekken naar Zuid-Afrika, waar ik 3,5 maand zal blijven! Bijna alles is al geregeld: mijn visum is binnen, ik heb mijn vliegtickets, ik heb alle benodigde vaccinaties gekregen en alle ontbrekende spullen zijn gekocht. Nu alleen nog mijn koffer inpakken en ik ben er helemaal klaar voor! Morgen is m'n laatste werkdag en van veel vrienden en familie heb ik al afscheid genomen, dus nu komt het allemaal echt dichtbij.

Wanneer ik aan vrienden en familie vertelde dat ik weg zou gaan, kreeg ik vaak het verzoek om ze op de hoogte te houden over hoe het met me gaat, dus vandaar dat ik maar een blog gestart ben! Hier hoop ik gedurende mijn tijd daar, af en toe wat foto's en verhalen te plaatsen over hoe het daar gaat en hoe het met mij gaat.

Voor degenen die nu denken: 'Huh, Eveline, ga je naar Zuid-Afrika? Waar ga je precies naartoe en wat ga je daar dan doen?', zal ik dat even uitleggen. Ik ga naar Rehoboth, een dorp voor weeskinderen met HIV/aids (zie www.rehoboth.org.za voor meer uitgebreide informatie over wat ze precies allemaal doen). Het dorp ligt een stukje onder Durban, dus aan de rechterkant van Zuid-Afrika. In dit dorp wonen weeskinderen die niet in aanmerking kunnen komen voor pleegzorg of adoptie, vanwege hun ziekte. Ze wonen bij een huismoeder, samen met 4 broertjes of zusjes. In totaal zijn er 15 van zulke huizen. Hier krijgen ze alle zorg en aandacht die ze nodig hebben, zodat ze op kunnen groeien tot verantwoordelijke volwassenen die een goede plek in de maatschappij kunnen krijgen.

Zoals veel van jullie weten, ben ik deze zomer afgestudeerd als kinderpsycholoog. Ik heb stage gelopen in het onderwijs en vind het ontzettend leuk om binnen dit werkveld met kinderen te werken. In Rehoboth staat een school voor de kinderen die in dit dorp wonen en daar zal ik een groot gedeelte van mijn tijd door gaan brengen. Ik ga daar kinderen met special needs begeleiden en ik zal ook helpen bij de huiswerkbegeleiding. Verder help ik natuurlijk ook bij activiteiten die georganiseerd worden en met het wegbrengen van kinderen naar andere locaties, etc. Ik heb er ontzettend veel zin in en kan eigenlijk niet meer wachten!

Super leuk dat jullie mijn verhaal gelezen hebben! Via deze blog kunnen jullie mij volgen, dus meld je vooral aan voor de maillijst, zodat je het niet mist als ik een nieuw verhaal geplaatst heb :)

Liefs, Eveline

Reacties

Reacties

Ingrid verhagen

Lieve Eef, veel plezier en succes daar, kijk uit naar je mooie verhalen!! Dikke kus Ingrid?

Frank Hofland

Ha Eveline,

Heel veel succes in zuid Afrika! Ik zal met veel plezier je blog volgen! :)

Sieta

Wat leuk Eveline! Goede tijd daar en we blijven graag op de hoogte!?

Nathalie

aaah echt leuk Eef! Leuk dat je ook een blog gaat schrijven. Alvast een heeeeele goede reis en veel plezier! <3

opa en oma Jellema

Fijn, dat je bijna met de voorbereidingen klaar bent en dus: reisvaardig! 0ok wij wensen je een goede en veilige reis en uiteraard een succesvol en plezierig verblijf! Wij kijken uit naar je belevenissen daar!
Heel veel liefs van opa en oma J.

Ruben

Heel veel succes! Hele ervaring!?

Lianne

Super goed werk doe je daar!! Gaaf om te lezen!! Succes verder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!