eefinzuidafrika.reismee.nl

Blog 6

Vorige week donderdag en vrijdag was de school gesloten, omdat de leraren naar een conferentie gingen. De vrijwilligers gingen niet mee, dus wij zijn die dagen heerlijk naar het strand gegaan! Op donderdag met groep 3-6 en op vrijdag met de oudere kinderen. Echt ontzettend leuk! Roos en ik namen elke keer een aantal tegelijk mee naar de hoge golven, wat ze natuurlijk geweldig vonden! De anderen bleven dan in een lager stukje, waar ze lekker konden spelen en over de rotsen konden klimmen. Ze vonden schelpjes, dode vissen en krabben, die ze natuurlijk uitgebreid aan ons wilden laten zien. Ze hebben zelfs een begrafenis gedaan voor een grote dode vis die heel erg stonk haha! Het weer was ook echt top die dagen, dus we hebben heerlijk genoten :) 's Middags heb ik nog met de kleintjes (groep 2 en lager) gespeeld. Ik blijf ze zo schattig vinden, ik heb gewoon een zwak voor hen allemaal!

Op zaterdag gingen Roos en ik, zoals altijd, boodschappen doen in het winkelcentrum. De dichtstbijzijnde is een half uur rijden, dus je gaat niet even voor iets kleins heen en weer. We besloten weer hulptroepen in te schakelen: 2 jongetjes van 6 mochten mee om onze karren te duwen en na afloop gingen we natuurlijk lekker lunchen met patat met hen. Ze vonden het geweldig! Het beste vonden ze nog wel dat ze onze zonnebrillen op mochten, die natuurlijk veel te groot voor hun gezichten waren. Ze hebben ze de hele tijd tijdens het winkelen op gehad, meestal zelfs op hun neus, dus mensen keken wel raar om haha. Sowieso word je echt nagekeken, omdat je als blank persoon rondloopt met donkere kindjes. Sommige mensen kijken ook echt afkeurend. Maar goed, daar trekken we ons natuurlijk niets van aan! Na onze boodschappen gingen we naar een restaurant waar één van de tienermeiden van Rehoboth werkt als bijbaantje. Super leuk om te zien dat ze het zo goed doet! De jongens kozen patat met kip of vissticks en allebei natuurlijk een flink glas cola! Dit moest natuurlijk opgegeten worden met de zonnebrillen op, wat er echt hilarisch uitzag! Echt een leuke dag was dat!

Zondag ging ik na de kerk mee met Alfons en Yvonne en de kinderen naar vrienden van hun om daar te lunchen en te kletsen. Ik had die mensen al vaker gesproken en het zijn echt leuke mensen. We hebben heerlijk gegeten en gezellig gekletst. Toen we thuis waren, hebben we Roos opgehaald en zijn we een nieuwe serie begonnen te kijken. Het was echt een heerlijk weekend!

Maandag hadden we een vergadering over wat iedereen geleerd had op de conferentie. Het was goed om te zien dat iedereen weer super veel extra motivatie gekregen had en ze hebben veel dingen erbij geleerd. Na afloop praatte ik met een paar docenten over het eten dat ze eten, naar aanleiding van een van de docenten die tijdens die vergadering de voeten van de kip aan het eten was (ja, echt, ieeee). Toen vertelden ze ook dat ze de botten van de kippen uitzuigen, schapenkoppen eten (met ogen en al), koeiendarmen en nog veel meer gekke dingen. Daarom besloot 1 van de docenten om speciaal voor mij de volgende dag een typisch Zuid-Afrikaans gerecht te maken, namelijk umngqusho. Dit is een soort prutje van millies (niet zoete maïs), bonen en aardappel. Gelukkig niet zo vreemd als heel veel andere dingen die ze eten! Het was best wel lekker, het had niet echt een uitgesproken smaak. Echt super lief dat ze dat voor me klaargemaakt had! Ze vond het ook leuk om te zien dat ik het echt ging opeten natuurlijk ;)

Woensdag was een van de jongetjes jarig die we zaterdag meegenomen hadden naar de mall. Natuurlijk ging ik even langs op zijn verjaardag. Hij had een auto en een dvd gekregen en die moest hij natuurlijk even laten zien. Daarna hebben we gezellig gespeeld met alle kinderen die op zijn verjaardag uitgenodigd waren.

Vandaag was een normale lesdag en ik ben nu wat kleren aan het inpakken. Niet omdat ik terugga naar Nederland hoor, maak je maar geen zorgen! Ik ga een weekend weg met Kieran, Alfons en Yvonne naar Nambiti. Dat is een private game reserve (dus een soort safaripark) 5 uur rijden hier vandaan. Het is de grootste in de provincie waar ik in zit (KwaZulu-Natal). We gaan als het goed is allemaal wilde dieren kijken, zoals leeuwen, giraffes, olifanten, zebra's, neushoorns, luipaarden en buffels. Ik heb er echt ontzettend veel zin in! Als je in Zuid-Afrika bent, moet je dat natuurlijk gezien hebben, dus dit kan ik weer afstrepen van m'n lijstje :)

Voor de mensen die het nog niet gezien hadden: Na heel veel pogingen is het eindelijk gelukt om wat foto's op m'n blog te krijgen afgelopen week. Als je het leuk vindt, kun je die dus ook nog bekijken! Ik ga nu snel verder met inpakken en vanavond vroeg slapen, want we gaan morgen vroeg al weg!

Reacties

Reacties

Mama

Naast jou (natuurlijk) hebben vooral de giraffes mijn voorkeur om op de volgende foto's te zien voorbij komen..... ik hoop dat dat lukt en vooral dat je een prachtig weekend gaat hebben! Dikke knuffel! Love you!

Lisanne

Whoop whoop naar Nambiti! Veel plezier gurrrl! (neem genoeg warme vesten mee, want 's ochtends is het daar megakoud :))

Sanneke

Ahhh je bent volledig in beslag genomen door de kids, op allerlei manieren; wat leuk en wat fijn voor de kids ook! En tof dat je ook van alles van Zuid-Afrika zelf mee krijgt, ook al is het de milde variant wat eten betreft. Enjoy!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!